טור ההופס של מנחם לס: כמה טוב באמת הוא אנדרו וויגינס?

 

כמה טוב הוא אנדרו וויגינס?

 

 

מי זה אנדרו וויגינס? מדוע אומרים עליו שהוא מין קומבינציה של לברון ג'יימס, בלייק גריפין, וקווין גארנט? האם צודקים אלה המזמרים שהוא הפרוספקט הגדול ביותר מאז לברון ג'יימס, ה-"NO MISS KID"? האם ההייפ מוצדק?

אוקיי. בואו ניפטר קודם מאנטרופולוגיה, המספרים, והתוארים.

ראשית, אביזה תפקיד הוא משחק?

כמו לברון, זה תלוי בקבוצת ה-NBA שתיבחר בו, ובמאמן שיהיה לו. בתיכון ובאוניברסיטת קנזס הוא שיחק וישחק סמול פורוורד. הוא יליד 23/2/1995 מטורונטו, קנדה. גובהו 2.03 מ' ומשקלו 93 ק"ג. הוא למד תיכון בתיכון ווגאן שבעיר ווגאן באונטריו, קנדה, משך שנתיים לפני שהבינו איזה כוכב פוטנציאלי נמצא בתהליך יצירה, ומיד עבר לבית חרושת לכדורסל, התיכון הידוע להופס 'הנטינגטון פרפ היי' בווסט וירג'יניה ב-2011 לשנות הג'וניור והסניור שלו. הוא סיים את 'הנטינגטון פרפ' עם ציון ממוצע של 3.8 ("A"), וה-SAT שלו הוא 138, בקיצור צעיר עם שכל בראש.

בשנת 2013 זכה בתואר "מיסטר בסקטבול USA", התואר היקרתי ביותר הקיים לתיכוניסטים שניתן ע"י USA TODAY, וכבר כמה שנים הוא ידוע ומקובל כתואר המוכר לשחקן הכדורסל הטוב ביותר לתיכוניסטים. הוא זכה גם בשלושת הפרסים האחרים הניתנים לשחקן הכדורסל מס' 1 בתיכונים, "גייטורייד נשיונל פלייר אוף דה ייר", "נייסמית' היי סקול פלייר אוף דה ייר, ו-"מקדונלד נמבר וואן פלייר אוף דה ייר" – כל ארבעת הפרסים ניתנו לו בסיום עונת 2013. הפרס החמישי היקרתי, זה של 'סלאם מגזין' ניתן לו לפני חודשיים כ-'שחקן התיכונים מס' 1 בארה"ב', וכמובן הקנדי הראשון לזכות בכל הפרסים היקרתיים הללו.

הוא זכה עם נבחרת קנדה במדליית הארד באליפות העולם לבני 17 ומטה בגרמניה ב-2010 כשהיה בן 14.5, וניבחר ל'שחקן המצטיין' של טורניר ה-U18 בבראזיל, 2012, כראש הקבוצה של קנדה שזכתה שוב במדליית הארד. חבר קבוצתו היה אנטוני בנט, ניבחר הדראפט מס' 1 של דראפט 2013. שני קנדיים בחירות דראפט ראשונות, אחת אחרי השנייה? כל מה שאני יכול לומר הוא שבקנדה מתפתחת קבוצה לאומית שנייה רק לארה"ב.

 

 

אביו הוא שחקן ה-NBA לשעבר מיטשל וויגינס, ואמו היא מריטה פיין, האצנית הקנדית המפורסמת. רק האוניברסיטאות הגדולות והטובות גם אקדמאית וגם בכדורסל הציעו לו מילגות, ביניהן קנזס, מישיגן, לואיוויל, קנטקי, צפון קרולינה, סטנפורד, דוק, UCLA, ומישיגן סטייט. הוא בחר בקנזס. אחיו המבוגר ניק משחק בחמישייה של וויצ'יטה סטייט – האוניברסיטה של מקל – ואחיו השני משחק בסאות'איסטרן יוניברסיטי שבפלורידה.

אני לא יודע אם מגיע לו או לא, בצדק או לא, העובדה היא שהוא השחקן שגרם – גורם – לגעש והתרגשות שלא גרמו לתסיסה כזאת מאז ה-'לברון מאקרון' היה בן 16. כשמתחילה  סופה כזאת קשה להשתלט עליה. כמו כדור שלג היא מתגלגלת ואוספת עוצמה. כולנו חיים בעולם שחסר בו מג'יק . אנחנו משתוקקים לפלא וקסם. ואם הלהטוט והמפליא לא קורים, אין לנו בעייה להמציא אותם. לכן בא לי להיכנס לעומק הפיציקטו (יש מילון!) ולמצוא לעצמי אם יש כאן בשר,  או יש לנו בלון נוסף מקנדה שיתפוצץ לנו בפנים ויעשה מקבוצות כמו יוטה או פילדלפיה שכנראה החליטו על טנקינג את הבדיחה הגדולה לשנים הבאות של עונת 2013-14.

אתם יודעים מה? למה שאני אחליט? אכתוב לכם כל מה שמצאתי עליו ואתם תחליטו.

בוידיאו ובקריאה עליו ראיתי ושמעתי שהצעיר מסוגל למבצעים שקשה להעתיק, וישנם אפילו האומרים שלא נעשו לפניו מעולם. לא בעשר השנים האחרונות ולא בעשרים השנים האחרונות. מעולם! ואני מדגיש "מעולם" כדי שזה יכלול את מייקל.

מכנים אותו "5 כוכבים". מכנים אותו "כל יכול". מכנים אותו "שחקן ללא מגרעות בהגנה ובהתקפה". מכנים אותו כשחקן עם ראש על הכתפיים. מה עושה משחקני NBA טובים, שחקני NBA עליונים? היכולת להיות במצבי משחק קשים ולצאת מהם במין קלות כזאת לעוד סל שנראה פשוט וקל. אבל לכל שחקן אחר הסל היה בלתי אפשרי. זה ראיתי אצלו בכמה משחקים מהשנה האחרונה. הוא מסוגל לרחף מעל היריב ולסיים בדאנק אדיר, או להתברג ולהתעקם בין מגינים לליאפ קל. סטנפורד (סטן) פיליפ, הסקאוט של הניקס, אומר שאם הוא היום בליגה, הוא יהיה האתלט  שלושת האתלטים הטובים ביותר בליגה מכל מספרי ה-3, ואם יוסיף כמה פאונדים, הוא יהיה אתלט בסדר גודל של בלייק גריפין. אני מצטט אותו: "איגודלה, קווין דוראנט, פול ג'ורג' – כולם אתלטים עליונים. וויגינס עולה על שלושתם באתלטיות שלו". ג'ף ואן גנדי – שאני לא מחזיק  ממנו יותר מדי כמומחה כדורסל כי הוא יותר מדי 'יורם' לטעמי שמבין כדורסל ומדבר על כדורסל יותר מדי במושגים ועיניים של יורמים, אבל בדברים בסיסיים אני סומך עליו – מתאר את יכולתו האתלטית ב-"יכולת ניתור רכה ביותר מהמקום, הטעייה וצעד ראשון מהירים ביותר, ויכולת להיכנס דרך 'GAPS' (חורים בהגנה) ב-FINESSE ולהימנע מפאול תוקף ע"י יכולת TO CURVE (להתעקל) את גופו ולעלות בניתור כמה סנטימטרים מעל השומרים האתלטיים ביותר".

אני שמתי לב לעוד מעלה מיוחדת מאד שלו, שרק למייקל, לדוויין ווייד, ובעבר לשון קמפ היתה: היכולת להתרומם לניתור מעמידה עם ניתור על רגל אחת. בדרך כלל המנתרים הגדולים עושים צעד על רגל אחת, ואז בא הניתור על שתי הרגליים. רק בודדים ביותר מסוגלים להחזיק כדור, וללא כל כדרור לבצע צעד ולעלות לשחקים.  אנדרו וויגינס עושה זאת כל הזמן. היכולת הזאת מקשה ביותר על השומר שלא מסוגל להתרומם מספיק מהר. אם אתם מאמנים – עבדו עם הצעירים על יכולת מאד מיוחדת זאת!

 

כל הסמול פורוורדים הגדולים בהסטוריה, הגיעו לגדולה והגדירו את מיוחדותם ע"י ע"י יכולת קליעה מכדרור קצר, ואז התרוממות לקליעה מחצי מרחק. לא משנה אם בניתור על רגל אחת או שתיים, הניתור המהיר אחרי כדרור קצר שבא אחרי הטעייה של השומר הוא הלחם והחמאה של הגדולים. לוויגינס יש את זה.

בהרבה דברים הוא ה-BLUEPRINT של שחקן בכנף, סמול פורוורד שיכול לקבור אותך מבפנים או מבחוץ. מוטת זרועותיו היא של שחקן בגובה 2.15 מ', ויש לו גוף שלא יכול להיות מושלם יותר לתפקידו.  טרייסי מגריידי ולברון ג'יימס נראו בדיוק כמוהו בשנתם האחרונה בתיכון. רגליו נעות במהירות נדירה לפי מה שחזיתי בוידיאו, והוא נראה כנהנה מאד לשחק הגנה ולעצור את יריביו המבוגרים ממנו באימוני קנזס 'הבלתי רשמיים' (אבל ביוטיב כבר תוכלו לחזות בהם!). יש לו ג'אמפ מעולה ו-'רך' מאד הגורם לכדוריו שלא עושים 'סוויש' לקפץ בעדינות על החישוק עם סכוי גדול להיכנס. באחד ממשחקיו העונה הוא קלע 57 ב-24 מ-28, והרוב בג'אמפים רכים מחצי מרחק. מה שמאפשר לו את הג'אמפים האלה הוא – פשוט – ניתור גבוה יותר מכולם, וזרוע ארוכה שנותנים לו יתרון של חצי זרוע על כל שומר אישי המנתר איתו.

אחת היכולות שקלטתי היא שינוי כיוון מהיר ביותר בהקפצה, אם מימין לשמאל או משמאל לימין, עם הטעייה . לדוויין ווייד ישנה את היכולת הזאת יותר מלכל אחד אחר בליגה. וויגינס עושה זאת טוב כדוויין. רוב הכוכבים האחרים הם בעלי היכולת הזאת אבל רק לכיוון אחד. הוא מסוגל גם לסיים עם TOUCH או עם FLOATER, וכן לנוע אחורה לפיידאוויי. למעשה החולשה היחידה שגיליתי אצלו – אם לקרוא לזה "חולשה" – היא הדאונטאון שלו.  זה אותו ספור שהיה למייקל: למה להתעסק עם זה בכלל כשאפשר בשני צעדים לנשק את הטבעת? כשיזדקן, הוא ידאג לשלשות.

הוא גם השחקן שכל מאמן ובעל קבוצה יאהב. ממושמע, שקט, חביב על כולם. כזה שלא איכפת לך שיהיה בנך, במיוחד כשבעוד 4-5 שנים הוא ישתכר 20 מיליון לשנה. הנה סיכום עד כאן: אני מאמין שוויגינס הוא ZERO RISK. בחירה מספר אחת בטוחה וללא כל ויכוח. שחקן מצויין עם כל כלי הנשק שיוכל לשנות פני כל קבוצה בתחתית הטבלה, ולעזור לכל קבוצה בינונית.

אבל…וכאן בא האבל הגדול.

אנחנו לא מדברים על "שחקן טוב מאד" ואפילו לא על "שחקן מצויין". אנחנו מדברים על "לברון מס' 2", או "הטוב ביותר מאז לברון", וכאן בא האבל הגדול שלי. היו לי אתמול שעתיים זמן לחזות בכל וידיאו שיכולתי, ודבר אחד חסר לי אצלו: אני לא בטוח בקשר לקילר אינסטינקט שלו. לא גיליתי כמעט בשום מקרה את הרצון להכריע, להעליב, ואז לירוק על הנופל השדוד המסכן, כפי שמייקל או קובי היו עושים. אין לו את המבט עם הרצח בעיניים של מייקל או של קובי. אין לו את הסערה והפיזיות של לברון. הוא מעט מדי עדין עבורי, יותר מדי 'קנדי'. רק בהוקי קרח הקנדים הם חיות, וזה בעיקר הלבנים שגדלו שם בשלג ובקרח כרד נקס.

בקנדה בתיכון לא היה לו יריב בכלל, ובשנתיים בווסט וירג'יניה הוא היה אחד מעשרה שחקנים שכולם הולכים למייג'ור יוניברסיטיס. במשחקים בבראזיל לא ראיתי אותו לוחם כמטורף עבור הדגל הקנדי. לא ראיתי אותו PISSED OFF בהפסדים. הוא פשוט יותר מדי 'נורמלי' לטעמי!

שוב, מדברים עליו כעל עילוי מהסוג של קובי או לברון שישלוט בליגה. לא על עוד פול ג'ורג', או רודי גיי, או לואל דנג.

לפי מה שראיתי היום בשעתיים של ציפייה מרוכזת ביותר, הסכויים רבים הרבה יותר שהוא יהיה פול ג'ורג' מאשר לברון ג'יימס.

http://youtu.be/GLsK-ZoL9sY

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
65 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עוזי חבושה פרופסור
עוזי חבושה פרופסור
15 באוגוסט 2013 5:09

תחזור לחמשירים אין לך מושג, אתה קובע גורל כי ראית שעה ווידאו, פשששש רציני מאד

מנחם לס
מנחם לס
15 באוגוסט 2013 6:15

תגיד לי, יא דפוק בראש (ואני אפילו לא מגיב לתגובה שלך) מה אתה עושה כל בוקר ב-4:12 (אתמול), ב-3:50 לפנות בוקר (שלשום) ו-5:09 הבוקר? אתה מתעורר ב-4 בבוקר וכותב תגובות להופס? זאת ההנאה הגדולה שלך בחיים?
יש לי שרינק בשבילך בת"א שהמומחיות שלו היא אנשים שמתעוררים כל בוקר ב-4 ללא צורך.

סוסמעץ
סוסמעץ
15 באוגוסט 2013 6:51

מוקדם לדעת
תלוי בעוד הרבה משתנים – קבוצה, מאמן ועוד ועוד.
מה הטלפון של השרינק?
תודה על הפוסט.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
15 באוגוסט 2013 7:26

תודה, לס
מאמר מצוין ומעניין

bibi
bibi
15 באוגוסט 2013 7:41

יאללה צריך מישהו שיגמד את לברון. נמאס כבר מהבכיין הפלופר

אוהד ממוצע
אוהד ממוצע
15 באוגוסט 2013 8:40

גם על לברון אמרו שיש לו בעיה של אופי והוא לא "רע" כמו קובי ומייקל ,אבל בינתיים הוא אלוף פעמיים.

יניב
יניב
15 באוגוסט 2013 9:11

הקלידו את התגובה כאן…

יניב
יניב
15 באוגוסט 2013 9:14

קודם כל תודה על המאמר,מנחם,הידע שלי על שחקנים צעירים בתיכון או במכללות או נמוך מאוד ואני ניזון מאתרי אינטרנט,ומאמרים כאלה מאירים את עייני בצורה טובה יותר אז תודה.
לגבי הקילר אינסטינקט שלו אז כמו זה שמעלי ציין גם ללברון ולדעתי גם היום אחרי 2 אליפיות אין את זה ורק עוד דבר אחרון אני מסכים איתך לגביי הייפ שהיה ללברון ומאז לא היה כזה הייפ,אבל מבחינת השליטה בליגה אז שכחת את דוראנט שהולך בשנים הקרובות להשתלט על הליגה לדעתי עוד יותר מלברון

דודי
דודי
15 באוגוסט 2013 9:19

א. לא מסכים לגבי חוסר בקילר אינסטינקט, אם כבר אז הוא יותר דומה בהתנהלות שלו לשחקנים מסוגם של דאנקן או דוראנט ולא לשמות שהזכרת.

ב. זה שהוא גדל בבית של ספורטאים מקצועיים מעלה משמעותית את הסיכוי שלו לקריירה ארוכה ומוצלחת, כי הכסף לא יסובב לו את הראש והוא רגיל לסגנון חיים של שמירה על הגוף, תזונה נכונה וכו'. בהרבה מקרים ב NBA הדברים האלה חשובים אפילו יותר מעוד כמה סנטימטרים בזינוק.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
15 באוגוסט 2013 10:03
Reply to  דודי

יפה אמרת

דידי מנוסי
דידי מנוסי
15 באוגוסט 2013 10:08

הדיבורים עליו מזכירים לי את הדיבורים על אנטוני דיוויס שגם היה נראה שמגיע לברון חדש לליגה.
יכול להיות שהוא באמת יהיה כזה אבל כרגע אנטוני דיוויס הוא כשרון ענק שב60-70 אחוז מהיכולות שלו והשאלה היא אם הוא באמת יפרוץ???

שמואל קלימי
שמואל קלימי
15 באוגוסט 2013 11:32

פרופסור, מה אתה מתרגש מעוזי עכוזי?!
🙂

אוהד ממוצע
אוהד ממוצע
15 באוגוסט 2013 12:06

אני חושב שלברון לא מקבל את ההערכה שמגיעה לו ,זה מוזר שאחרי התצוגה שהוא נתן במשחק מספר 7 בגמר עדיין מפקפקים בו.
בואו לא נשכח שג'ורדן ניצח בשיניים את יוטה ובעזרת השופטים (אני זוכר משחק אחד בגמר שפסלו סל חוקי של יוטה ואישרו סל לא חוקי לשיקגו) וכמובן ג'ורדן קיבל את העזרה הנחוצה מסטיב קר ומפקסון בשניות הגורליות.

בלי קשר רציתי להודות לפרופסור על המאמרים היומיים ,בלי זה לא יודע איך הייתי מתחיל יום עבודה…

אוהד ממוצע
אוהד ממוצע
15 באוגוסט 2013 12:07

אני חושב שלברון לא מקבל את ההערכה שמגיעה לו ,זה מוזר שאחרי התצוגה שהוא נתן במשחק מספר 7 בגמר עדיין מפקפקים בו.
בואו לא נשכח שג'ורדן ניצח בשיניים את יוטה ובעזרת השופטים (אני זוכר משחק אחד בגמר שפסלו סל חוקי של יוטה ואישרו סל לא חוקי לשיקגו) וכמובן ג'ורדן קיבל את העזרה הנחוצה מסטיב קר ומפקסון בשניות הגורליות.

בלי קשר רציתי להודות לפרופסור על המאמרים היומיים , בלי זה לא יודע איך הייתי מתחיל יום עבודה…

פדרו
פדרו
15 באוגוסט 2013 12:58

מאמר מצוין תודה! הרכבות שוב בוטלו מבאר שבע אז העביר לי קצת זמן אוטובוס אפרורי. כנל אני חושב שגדול במובנים כאלה זה לא פחות אופי מכישרון. אונלי טיים וויל טל. למאמן בקנזס יהיה חלק גדול בזה. אני אישית לא מכיר אותו. תוכל לכתוב אולי גם בהקשר הזה?
דוראנט יגדל להיות מספר 2-5 בליגה ואפילו למטה כשייתבטל הפוטנציאל וישאר מה שיש עכשיו. שחקן מצוין וחביב אבל לא מנהיג ולא רוצח. לא קובי, מייקל ואפילו לברון של מיאמי. ראינו מה דוראנט היה בלי ווסטברוק בפלייאוף.

k_700
k_700
15 באוגוסט 2013 20:23
Reply to  פדרו

שטויוץ במיץ שהוא לא מנהיג ולא רוצח.

הוא רצח כל קבוצה בדרך לאליפות ארצית בתיכונים, הוא רצח כל כישרון שבא מולו, מנהיג??? הילד בן 17 וחצי בוא נחכה לפני שנקבע איזה מנהיג ואיזה רוצח הוא יהיה בבוגרים.

ביל סלף הוא המאמן של קנזס, המון שנים שם, אחד מהמאמנים הטובים במכללות, זכה באליפות ב-2008, מאזן של 76 אחוז כמעט בקנזס כמאמן מ2003.

לא מכיר הרבה מאמנים בכלל בכל הרמות בעולם שמבינים כדורסל יותר מביל סלף(הוא גם מפרש נהדר את המשחק ואני אוהב מאוד לשמוע אותו).

בחירה נבונה מאוד של וויגינס להגיע לקנזס, יתאהבו בו שם אין לי ספק.

k_700
k_700
15 באוגוסט 2013 20:28
Reply to  k_700

אגב הסיבה המרכזית לדעתי שוויגינס בחר בקנזס זה האהבה של סלף לשחק HI LO MOTION OFFENSE, שיטה שבנויה בעיקר על שחקנים שיכולים להגיע לסל בתנועה וללא כדור, מן סוג של, אגב בוב נייט פיתח את השיטה הזאת אולי יותר מכולם.

זו שיטה שתתאים מאוד לוויגינס במקצוענים והיא די זרה לקבוצות מכללות שבדרך כלל משחקות כדורסל איטי, מבוקר, המון מסירות ומעט מאוד סקרינינגים.

זה אמור להוציא מווויגינס את המיטב ובעיקר להכין אותו טוב לסמול בסקטבול שמשחקים היום במקצוענים בלא מעט קבוצות.

יניב
יניב
15 באוגוסט 2013 14:39

פדרו אתה מספיד את דוראנט מוקדם מדי,אמנם הוא לא הצליח בלי ווסטברוק אבל אל תשכח שהוא צעיר ויכול עוד רק להשתפר,הקליעה האבסולטית שלו לא תיעלם ואני מאמין שהוא ישפר את משחק ההגנה שלו וגם יפתח משחק פוסט אפ ולהזכירך שלברון היה זקוק לא לכוכב אחד יחד איתו אלא לפחות לשניים 🙂

שוקי
שוקי
15 באוגוסט 2013 15:26

מישיהו יכול לענות לי אם היו פה תוצאות לבראקט של הפלייאוף האחרון?

מנחם לס
מנחם לס
15 באוגוסט 2013 16:07
Reply to  שוקי

עד כמה שידוע לי תוצאות הבראקט לא פורסמו, וזאת פאשלה של איש הצוות שלקח זאת על עצמו. אני עומד לפנות אליו עתה ואולי זה עוד לא אבוד!

k_700
k_700
15 באוגוסט 2013 20:19

הוא מאוד מזכיר את לברון בתיכון בהמון מובנים, אולי השוני היחידי ביניהם זה יכולת ניהול המשחק ועניין האסיסטים. הוא לא מוסר ענק כמו לברון למרות משחקים מסוימים שבהם באמת חילק מכל הבא ליד.

אבל זה מתקבל, אם כל הכלים שלו ליצור לעצמו נקודות ולהגיע בקלות לטבעת אין כל צורך שיהיה מוסר גדול(ואולי גם זה יגיע דרך תנועה)

הוא באמת שחקן מרגש, אני כתבתי עליו לראשונה לפני פאקינג 3 שנים, זה לא צחוק, ראיתי אותו בגיל 14 ולא האמנתי למה שעיניי ראו.

הוא בחירה מס' 1 ולא משנה אם מחרותיים יפצע למשל כך העונה או לא יעבור את הטופ סיקסטין במרץ, זה פשוט שחקן שיש לו כמעט כל מה שאתה רוצה משחקן NBA', באמת הימור כמעט אפסי.

אם יהיה לברון או פול ג'ורג'??? זה לדעתי התעסקות בזוטות.
גם אם יהיה פול ג'ורג' זה רווח עצום לכל קבוצה שתבחר בו(מה לעזאזל רע בפול ג'ורג'? אחד מהשחקנים הטובים והמוכשרים בליגה בעשור הקרוב).

אליפויות?? זה המון קשור לאיזה סיטואציה אתה נכנס, איך נראית הליגה, כן המון מזל.

לא חושב שהוא יהיה פחות מפול ג'ורג' אם יגיע לליגה(ולא תגיע פציעה שתהרוס אותו) וזה כבר מספיק כדי להתרגש לגמרי מהבחור הזה.

בהגנה הוא החבילה השלמה, הוא יכול לשמור כל שחקן בליגה מ1-3 ובעתיד כשיעלה פאונדים הוא יהיה סיוט עבור כל 4 בליגה גם כאלה שהם 7 פוט.

מנחם לס
מנחם לס
16 באוגוסט 2013 0:13
Reply to  k_700

עבור שחקן כמו פול ג'ורג' קבוצה לא עושה טנקינג עונה שלמה.

מיקי
מיקי
16 באוגוסט 2013 14:32

מה שבטוח נבחרת קנה חזקה מאיי פעם.

awesome site
21 בנובמבר 2013 7:21

39KKBZ Great, thanks for sharing this blog.Really looking forward to read more. Want more.

Pension Tracing Service
22 בנובמבר 2013 12:58

I cannot thank you enough for the article.Much thanks again. Fantastic.

Pension Tracing Service
22 בנובמבר 2013 13:59

Thanks so much for the article post.Much thanks again. Fantastic.

premature ejaculatin
22 בנובמבר 2013 17:23

Thanks a lot for the article.Really thank you! Keep writing.

MEK
MEK
22 בנובמבר 2013 18:33

A big thank you for your blog.Really thank you! Much obliged.

screen enclosures naples
22 בנובמבר 2013 20:21

Say, you got a nice blog post.Thanks Again. Really Cool.

snow driving
22 בנובמבר 2013 21:40

Appreciate you sharing, great post.Much thanks again. Really Great.

Eat Stop Eat Scam
23 בנובמבר 2013 6:11

Major thankies for the article.Really thank you! Want more.

Mold removal Mississauga
23 בנובמבר 2013 7:35

I am so grateful for your blog article.Really thank you! Great.

comment pirater un compte facebook
24 בנובמבר 2013 7:09

Im obliged for the post.Much thanks again. Really Great.

inflora condo
24 בנובמבר 2013 8:41

Thanks for sharing, this is a fantastic blog.Really thank you! Cool.

Asian Food
26 בנובמבר 2013 23:42

I really liked your blog article.Really thank you! Cool.

about
27 בנובמבר 2013 2:41

Great, thanks for sharing this post.Much thanks again. Cool.

Piano Lessons
27 בנובמבר 2013 3:06

I really like and appreciate your article.Really thank you! Much obliged.

Back Pain
27 בנובמבר 2013 6:39

Really informative blog.Thanks Again. Awesome.

divorce lawyer in Wisconsin
27 בנובמבר 2013 6:56

Say, you got a nice blog post.Really thank you! Much obliged.

Office Chair
27 בנובמבר 2013 8:28

wow, awesome article post.Really looking forward to read more. Awesome.

wooden boat kits and plans
27 בנובמבר 2013 9:03

Appreciate you sharing, great blog article.Really thank you! Want more.

Hair Coloring
27 בנובמבר 2013 11:59

A big thank you for your article.Thanks Again. Awesome.

Click On This Site
27 בנובמבר 2013 14:31

Really informative post.Much thanks again. Really Great.

freelancing
27 בנובמבר 2013 15:28

I value the blog article.Thanks Again. Much obliged.

jailbreak ios 7.0.3
27 בנובמבר 2013 16:39

Major thankies for the article. Really Great.

Solar Film
27 בנובמבר 2013 17:13

Thank you ever so for you blog. Will read on…

Read More In This Article
27 בנובמבר 2013 18:50

Muchos Gracias for your post.Thanks Again. Keep writing.

Teeth Whitening
27 בנובמבר 2013 19:04

I think this is a real great article.Much thanks again. Awesome.

cheap ipads
27 בנובמבר 2013 20:55

Really informative blog article.Thanks Again. Much obliged.

paleo recipes
27 בנובמבר 2013 21:04

Enjoyed every bit of your article.Much thanks again. Really Cool.

Email Processing For Cash
27 בנובמבר 2013 22:48

Im grateful for the blog article. Much obliged.

Football Boots Sale
27 בנובמבר 2013 23:21

Fantastic article.Thanks Again. Great.

pro tools
28 בנובמבר 2013 0:39

Thanks again for the article post.Really looking forward to read more. Cool.

apple parts cleveland
28 בנובמבר 2013 1:34

Awesome blog.Really looking forward to read more. Great.

Lighting Store
28 בנובמבר 2013 2:36

Appreciate you sharing, great blog.Much thanks again. Really Cool.

Dental Implants Dubai
28 בנובמבר 2013 3:16

Thank you for your article post.Thanks Again. Much obliged.

Wonderful Land gore
28 בנובמבר 2013 3:47

Thanks again for the article post.Much thanks again. Great.

mi40
28 בנובמבר 2013 5:10

I appreciate you sharing this article.Thanks Again. Want more.

solicitors from hell
28 בנובמבר 2013 6:00

Looking forward to reading more. Great article post.Really looking forward to read more. Cool.

Jazz interviews
28 בנובמבר 2013 7:06

Say, you got a nice blog article. Great.

Bijoux fantaisie
28 בנובמבר 2013 8:12

Thanks for sharing, this is a fantastic article.Really looking forward to read more. Awesome.

YouTube Music
28 בנובמבר 2013 9:06

Major thankies for the blog article.Thanks Again. Really Cool.

apple mission statement
28 בנובמבר 2013 10:20

Awesome blog post.Really thank you! Want more.

Flytting Oslo
28 בנובמבר 2013 12:06

Great, thanks for sharing this blog.Thanks Again. Will read on…

אייל
אייל
27 ביוני 2014 21:32

לס אתה פשוט מדהים. כל כך כיף לקרוא. מהיום אני קורא כל טור שלך. חבל שגליתי אודות הטור רק עכשיו.
כל כך רלוונטי עכשיו שקליבלנד ובלאט בחרו בוויגינס